31 Ogos tarikh keramat ,
Menyingkap duka seribu umat , 
Dijajah di Bumi sendiri , 
Diherdik , dicerca ,
Diinjak , dihina ,
Dikaji , didera , 
Derita ini menjadi bara , 
Dendam ini semakin marak ,
Ibarat api yang dititiskan minyak ,
Hangat membakar , 
Dendam ini menjadi kesumat ,
Dendam ini menjadi azimat , 
Nasionalis negara menguatkan semangat ,
Bersedialah dikau penjajah keparat ! 

31 Ogos mengintai tabir ,
Nestapa semalam berlalu pergi , 
Selautan duka berganti selautan keriangan , 
Mahukah luka berdarah kembali ? 
1 Malaysia menjadi pegangan , 
Perpaduan kaum tunjang kekuatan , 
Muda mudi tunggak negara , 
Berganding bahu , berjabat tangan , 
Membawa negara , 
Menuju epilog mercu jayanya .

macam nilah lebih kurang sajak yang aku karang dalam masa **jam , sekejap je , harini last date hantar sajak kemerdekaan , aku bukan tak buat sajak awalawal , tapi , sajak yang sebelum ni aku copypaste dari internet je , kebetulan lah pulak , azi pun ambek sajak yang sama dengan aku , cam hampeh , dia dah hantar semalam , aku pulak semalam tertinggal benda alah tu , Hadoiyy ,
disebabkan rasa jeles + dengki + nyampah , aku pun buat jugaklah yang baru , takkan lah aku nak kalah dengan bestfriend sendiri , NEVER ! 
Lastlast , datang skola dengan muka ngantok , tapi sebab semangat saga + kancil aku , aku siapkan jugak sajak tu , 120 minit , Fuhh , lega , akhirnya siap , Azi , Ima , Karish , Nissha , Yaya puji my sajak . Tenkiu lha ye.. 

writen by : Nahayu :) 

Comments

Popular posts from this blog

Idc at all.. Im in lost..

DNF haha

Hidup dalam kotak 1.0