31 Ogos tarikh keramat ,
Menyingkap duka seribu umat ,
Dijajah di Bumi sendiri ,
Diherdik , dicerca ,
Diinjak , dihina ,
Dikaji , didera ,
Derita ini menjadi bara ,
Dendam ini semakin marak ,
Ibarat api yang dititiskan minyak ,
Hangat membakar ,
Dendam ini menjadi kesumat ,
Dendam ini menjadi azimat ,
Nasionalis negara menguatkan semangat ,
Bersedialah dikau penjajah keparat !
31 Ogos mengintai tabir ,
Nestapa semalam berlalu pergi ,
Selautan duka berganti selautan keriangan ,
Mahukah luka berdarah kembali ?
1 Malaysia menjadi pegangan ,
Perpaduan kaum tunjang kekuatan ,
Muda mudi tunggak negara ,
Berganding bahu , berjabat tangan ,
Membawa negara ,
Menuju epilog mercu jayanya .
macam nilah lebih kurang sajak yang aku karang dalam masa **jam , sekejap je , harini last date hantar sajak kemerdekaan , aku bukan tak buat sajak awalawal , tapi , sajak yang sebelum ni aku copypaste dari internet je , kebetulan lah pulak , azi pun ambek sajak yang sama dengan aku , cam hampeh , dia dah hantar semalam , aku pulak semalam tertinggal benda alah tu , Hadoiyy ,
disebabkan rasa jeles + dengki + nyampah , aku pun buat jugaklah yang baru , takkan lah aku nak kalah dengan bestfriend sendiri , NEVER !
Lastlast , datang skola dengan muka ngantok , tapi sebab semangat saga + kancil aku , aku siapkan jugak sajak tu , 120 minit , Fuhh , lega , akhirnya siap , Azi , Ima , Karish , Nissha , Yaya puji my sajak . Tenkiu lha ye..

Comments
Post a Comment