Mee Hun !


Hahhaha , peristiwa ni berlaku Ahad lepas = 18 Sept 2011

Masa tu , jam lebih kurang 5 petang , tibatiba maksu aku call , Dia cakap camni

M: Ayu , datang lha rumah nenek sekarang ni , Kawan acu nak datang raya malam ni , Kau tolong buat mee hun boleh ?
A: Alha , malas
M: Tolongla Ayu , kalau kau tak tolong acu nnti acu tanak antar kau gi silat dah
A: Alah , janganlah cenggitu aunt ku
M:Jadi kena datang jugak
A:Ok ok lah

A:Ibu , Maksu suruh pegi rumah nenek , Ibu hantar ea ?
I: Tak bolehlah, ibu nak pegi Tampin ni ha
A:Habis tu cmne ni ?
I:Kau call lah maksu suruh dia jemput
A:Ibulah call maksu , Malaslah
I:Iyolah

Setelah hampir 1 jam

A:Maksu ni bila nak sampai ni , Dah dekat sejam dah aku tunggu ni
L: Entah lah , maksu tu memang camtu

Call ibu yang berada di Tampin ,

A:Ibu , maksu tak jemputjemput pun ,
I:Adohai , kau pegi je lah rumah nenek tu
A: Hm
I: Nanti ibu bagitau maksu

Lalu , dengan malasnya , aku jalan ke busstop , lebih kurang jam 7 pm kot , Nasob baik sampai je sane bas pun sampai , LUCK

************DI RUMAH NENEK****************

A:Assalamualaikommmmm , nenek , maksu ada ?
N:Maksu kau pegi jemput kau kat rumah
A:melopong
N:tadi kau kata nak maksu kau jemput , dia dah jemput kau naik bas pulak
A:Err , tadi ibu kata dah bagitau maksu

Maksu sampai
A:Haha , maksu , ayu tak salah , maksu yang lambat sangat
M:Yolah

Pastu kitorang pergi pasaraya nak beli ingredient2 dia, dengan berbaik hatinya , maksu aku asyik panggil aku SNAIL , eleyh , dia yang macam SNAIL ,lambat sangat , Heheh ,

Malam tu kitorang pun berhempas pulas nak masak mii hoon tu , tapi last2 mee honn tu kembang , Haha , tengok chef lha , NAHAYU kan ? Kah3

Kitorang bagi nama mii tu Mee Singapore sebab dia putih , tapi kadangkadang terpanggil mii Rusia pulak sebab gedikgedik , Hehe , perasan kan ?


gambar ni tak boleh nak upload pulak , lenkalilah aku upload yee
:)

Comments

Popular posts from this blog

Idc at all.. Im in lost..

DNF haha

Hidup dalam kotak 1.0