Saya sayang nahayu!
" Mengapa berat.Ungkapkan cinta. Padahal ia ada.Dalam rinai hujan.Dalam terang bulan.Juga dalam sedu sedan. "
-Acha Septriasa-
Alhamdulillah. Ahahaha. Aku dah menguji diri aku sendiri. Beberapa kali.
Aku dah bebas.
Aku suka sangat.
Bebas dari apa apa benda yang menghantui, ikut ke mana mana, macam bayang bayang.
Tapi hahaha. Itu aku sendiri juga sebenarnya. Aku yang tak boleh nak lepaskan selama ni. Aku biarkan diri terbawak bawak. Aku tak boleh terima kenyataan. Kakakakakakaka.
Sejak bila ? Lama dah. Mungkin dari tahun tiga. Atau tahun dua hahaha. Satu tahun jugak asyik suffer dengan hal bodoh bodoh macamni. Bongoknya. Kakakakaka.
Apa itu ?
Hahahaha. Hahahahaha. Hahahahahaahah. (No, not here)
Throughout this few years, I really learnt damn much. A lot. Too much to list it out. People behaviour. My behaviour. Prioritizing. Managing. Used and to be used. Too sayang. Too benci. Friendships. Hobbys. Few skills. Etc. Ahahaha.
Banyak sangat benda aku tak tau kan. Sekali kena belajar sendiri.
Memang pengalamanlah yang jadi master sifu aku.
Haha.
Lupa nak cakap. Sekarang dekat IOI Mall. McD. Sorang. Rencana harini nak menulis. Jadi mana mana pun boleh jadi port kan. Plan awal nak pergi ptsl. Tapi hahaha. Nahayu dan ptsl sorang sorang sangat tak ngam.
Padiaa duduk library tempat senyap senyap.
I cannot >.< Sebelum dapat jelingan maut para librarian, eloklah kiranya aku melencong. Sambil ubah angin. Nak tengok wayang sorang tak pandai. Tak suka. Kakakaka. Jadi lepak tempat makanlah. Nak main ice skate mahal. Wkwkwkwkw. Lainkalilah.
Masalahnya satgi ada kelas pukui 4. Hahahahahaha. Haih. Sekarang pun dah 3 lebih. Aku sampai sini pukul 1 tadi. Memang malas la aku nak rush pulang.
Hahahahahahaha.
English pulak tu. Sangatlah aku alergik.
Aku ingat lagi dulu taktau beza my dengan mine. Secara verbally, ye, hahaha. Kena kecam.
Bahahaha.
Sungguhlah bongok sangat rasa masatu. Darjah lima. Kot.
Sebab tu je kot aku mula belajar english.
Tapi masih.Boring.
Sorry teacher, tapi saya dah pandai english sikit sikit. Dah lulus cemerlang UPSR, PMR, SPM, MUET. bahahahaha. Sehr danke.
Hanya kerna kau yang cukup indah. Untuk dimiliki dan untuk dicintai. Ku tahu kau mahu ada di hati. Untuk didampingi untuk disayangi
-Aliff Satar-
Aku harini pertama kali beli kopi mcd ni. hahaha. Pernah lah rasa sebelum ni.
Expresso one shot. Yek. tak sedap.
Jadi sekarang aku try cappucino large. Hahaha. Mintak less sugar. Langsung. Pahit gila. Dah bubuh gula sikit dah.
Last last makan coki coki juga. Haih. Nak bagi hilang rasa pahit tu.
Sebelum ku kenal. Dirimu siapa. Aku tak kenali. Apa itu cinta. Setelah ku kenal. Dirimu sebenar. Kau cinta sejati. Ku sandarkan jiwa.
-Faradhiya-
Lama tak karokk wey. Agagagaga. Aku ni. Tak tau lah. Makin nak sibuk. Makin nak ke mana mana. Nahayu bila nak insaf ni nahayu.
Jadual memang dah terang terang padat lagi sendat. Taktau celah mana boleh rileks. Hahahaha.
Tapi masih buat perangai. Hahahaha. FYP, FYDP, CHEME CAR, WAJADIRI, HIKING sana sini, projek banyak lagi. gagagagagaga. Arghhhhhh. Semua nak komitmen.
Aku sem ni dah pilih elektif. Salah satunya Kejuruteraan Makanan. Aku memang dah dengar semua orang kata. Susah. Tapi. Aku sebab memang dah aim nak ambil ni. Takkan sebab orang kata susah. Aku nak tarik dirikan?
Cmon nahayu. Bukan baru sekarang kau ambil cabaran macamni kan. Banyak kali dah.
Ni belum apa apa.
Kau kerja nanti lagi lah susah.
Tapi kalau dah tu jalan hidup yang kau pilih.
:D
Gali gali. Mencari sifat nahayu yang lama. Yang tak mudah mengalah. Degil. Tak dengar kata. Tak gentar sendiri. Berani. Petah berkata. Tapi kena sesuaikan ikut acuan nahayu yang sekarang juga.
InshaAllah. Aku jumpa tak lama lagi.
Nahayu yang itu.
Aku tersesat. Menuju hatimu. Beri aku. Jalan yang indah. Izinkan ku. Lepas penatku. ‘Tuk sejenak lelap. Di bahumu. -Astrid-
Syukur. Radas lab dah molek. Lepas dua minggu lebih rosak. Sodium alginate aku pun dah sampai. Fuhhh!
Esok mungkin full blast lab. Ke nak tunggu OT (Overtime) bahahahahahah.
ps: banyak lirik lagu kan. Ini semua berkumandang masa buat posting ni. Hahaha. Jadi saja tambah nak panjangkan post kakakakakak. Okeyh. Nak fikir jap nak ponteng ke nak mai kelas. :P Ke nak sambung menulis.

Comments
Post a Comment