Thank you, next ? ;)

''Kalau aku buat trip gunung rajah, kau nak tak?'' 
''Menarik!'' 
''Aku ingat nak buat weekdays. Awal bulan 2. Rasa bosan je. Itu nak buat. Haha.'' 
''Nak tarikh. 2 hari ke? '' 
''Haa 2 hari. Ada tak kawan kau nak pergi? Cukup 12 orang aku buat je. '' 
''Boleh je. Tapi takla 12 orang kot. Kau guide? Kenapa 2 hari, laluan panjang ke? Tanya je.'' 
''Tak. Aku tak pernah pergi. Jadi sweeper je lah. Panjang. 32 km pergi balik.'' 
''Sapa guide?''
''Taktau, kalau jadi aku cari.'' 
''Akan diusahakan. Kira jadi.''  :D

Dan.

Tiba tiba.


Hahaha. Dapat jugalah aku cari 8 lagi peserta selain aku dengan dia. 

Yeah. Sebenarnya lagi mudah daripada cari peserta untuk trip ledang yang aku buat Ogos ke September tahun lepas hahaha. Memperkenalkan, (dari kiri) Faqihah, Aqilah, Guide Jai, Haizam, Alif, Muiz, Wan, Tasya, Nahayu, (depan dari kiri) Madhi dan Subhan. 

Trip camping hiking kedua aku, selepas berkelah waterfall. Membawa beg gemuk besar lagi hm hahahah. Itu pun beg pinjam. Thanks gogo. Hahahah. 
Persediaan untuk ke sini? Hm sebab awal awal dah dibayangkan dengan trip panjang dan ketinggian gunung yang setakat ni paling tinggi laa (1685 m) yang pernah aku nak pergi. Aku set minda. Kena siapkan diri mental dan fizikal. 


Tak mboh la macam masa trans naning haritu. 

Hahaahah. 

Aku syak kurang motivasi.

Well well well. 

Ada pulak begitu kan. 


Checklist alatan dan barang yang kena bawak awal awal lagi dah keluar. Haa macam banyak pulak aku takde kan. 

Headlamp malapmalap-Carry mat takdak-Windbreaker takdak-Wisel-Pisau-Raincoat  lama koyak. 

Sampai sampai ukm. Esoknya shopping barang dulu. Kakakakakaak. Nasib baik aku memang dah target target duit mana aku nak guna untuk trip ni dengan naning haritu. Alhamdulillah. Belum sampai keputusan wang walaupun aku boros gila namatiyyyy. 

Hahahahahaha. 


Kalau harapkan aku sorang sorang pergi beli, mungkin taklah aku beli apa apa. Tabiat. Masuk kedai. Keluar kedai. Sama je. Lol. 


Jadinya kebetulan uncle haizam ni ada sekali datang ukm, hantar tesis sekali hantar beg untuk dipinjamkan. Maka sekalilah dia tunjukkan kedai outdoor yang ada kat reko kajang. Macam biasa juga kalau aku keluar ke mana mana dengan orang, aku akan bagi orang peluang untuk pilih satu untuk aku. Tapi dia tak perasan kot. Aku bagi autoriti untuk pilih windbreaker. Tadaaaa, warna pink kau dia pilih. Hoitttttt. Hahahaaha. 

Nasib baik juga aku tak amalkan sikap degil tak bertempat aku. Agagagaga.
Sebab?
Kat sana sejuk gilaaaaaaaa! Aku dahlah tak tahan sejuk. >.< 

View sangat memuaskan hati.

First mossy forest. First awan karpet. Matahari terbit waktu pagi cantik gila. Bila awan mula pergi. Nampaklaaaa genting dengan kuala kubu baru. Empangan tu! Hahaha. Walaupun bintang bintang bertebaran tak seindah semasa trip berkelah. Tapi okey je! Cuma itulah. Lensa kamera telefon tak dapat nak merakam itu semua.

Trek pun cun. Ada bonsai. Ada batu dinding tu. Perghhh ini seperti ledang. I loikeeee.
Tapi itulah. Masa nak turun baru macam hm. Hhahaha.  
Dah merasa basah basah masak. Selalu cuaca kering je kan. Hahahaa. 

Hahahaha. Checkin 9.30 am 4 Februari, checkout 6.30 petang 5 Februari. 

Aku suka. Aku suka sebab aku rasa latihan yang aku buat seminggu sebelum hari jadi tu function sangat. Tiada lenguh2 kaki. Tak penat sangat. Lutut je lah hahahaha . Itupun sejak ledang dah buat perangai, dan sentiasa rasa untuk trip trip selepas tu. Siapala suruh turun berlari. Aihhh nahayu nahayu. 

Untuk perjalanan pergi dan balik. Aku carpool dengan haizam ni la. Mula mula ingatkan tasya dengan alif nak jalan balik sekali ke. Last last. Sampai ke sudah berdua je. Hm. 


Cuma sedih sikitla. Laila takde join sekali. Haritu bukit kutu pun dia tak dapat sertai. :(

Tapi apapun. 


Rajah via Chamang 4-5 Feb 2019 is a success. Thank you for your cooperations. Hihi. 

Terima kasih haizam :D 


Posting ini dibuat sambil mendengarkan playlist Avenged Sevenfold - Buried Alive


Popular posts from this blog

Idc at all.. Im in lost..

DNF haha

Hidup dalam kotak 1.0