Pidato + T + mamat kerek : )
Berbalik pada episod lepas , aku ada pertandingan pidato , kat JJ SEREMBAN . Okelahhh . . . . errrrkkk ?! Heheheheh . . . berpeluh2 kut tangan aku , maklomlah , first time cakap sorang2 kat depan . <ini semua penipuan , masa tadika pernah join story telling :DD , kuang3 >
Yang menang tempat first tu , memang tak ikut format pidato , tapi , maybe juri nampak dia punya semangat mengalahkan gunung Everest . Yelah kan , dia sorang je buat derk je walaupun dah habis masa , siap boleh gantikan Tunku Abdul Rahman punya Merdeka ! Merdeka ! Merdeka ! jadi Membaca ! Membaca ! Membaca ! haizzzzz . . .
Tapi yang tak boleh blah ni bila tengok muka mamat sejuk ni . Poyo gila , dari dalam kereta masa mula2 pergi JJ sampailah balik . Isyyy . Menyampah den . <menyampah sikit je , tak banyak pun , sukati den lah nak kepoh2 , kan ? >
Aku takpandai bermadah puisi , aku tak pandai blablablabla .. . . erkk ? Lupa lirik laa!
Dan tak dilupakan watak aku sebagai jurujual di Aeon . Kuang3 . T sebagai pembeli . Memang gilo masing2 . Wenk :DDD
Okelahhh gak , dapat nombor berapa entah , tapi saguhatilahh . Tak kisah sangat laaaa . Yang penting pengalaman kan ? Aku punya tajuk pidato Amalan Membaca Menjana Transformasi Negara . Kuang3 , tajuk dah macam bagus , tapi penyampaian garang sangat kott . Maklomlah kan , see my leg lah . <entah apo kena mengena entah *mengarut>
Yang menang tempat first tu , memang tak ikut format pidato , tapi , maybe juri nampak dia punya semangat mengalahkan gunung Everest . Yelah kan , dia sorang je buat derk je walaupun dah habis masa , siap boleh gantikan Tunku Abdul Rahman punya Merdeka ! Merdeka ! Merdeka ! jadi Membaca ! Membaca ! Membaca ! haizzzzz . . .
Dapatlah hadiah : Duit rm26 , novel tajuk ape entah <dahlah bagi siri dua , camnolah aku nak baca , kan ? > , bagi beg kain yang dah bertompok dengan minyak ayam masak merah <sengal> , n lain lain .
Tapi yang tak boleh blah ni bila tengok muka mamat sejuk ni . Poyo gila , dari dalam kereta masa mula2 pergi JJ sampailah balik . Isyyy . Menyampah den . <menyampah sikit je , tak banyak pun , sukati den lah nak kepoh2 , kan ? >
Tapi T okelahhh . Kesian dia . Nak makan KFC tapi paklang dia dah sampai nak fetch kitorang . Apa boleh buat kann ? Nasib badan .Hohohho
Aku takpandai bermadah puisi , aku tak pandai blablablabla .. . . erkk ? Lupa lirik laa!
Dan tak dilupakan watak aku sebagai jurujual di Aeon . Kuang3 . T sebagai pembeli . Memang gilo masing2 . Wenk :DDD
p/s : Nak kepoh lagi , aku dah habis baca novel upside down CONTENGAN JALANAN written by Hlovate :DDDD . . . best gilerrrr siot . Insaf sikit .
Comments
Post a Comment